CRM w programie Madar 7
Moduły "CRM" programu Madar 7 wspierają obsługę klienta zarówno tego składającego zapytanie ofertowe, zamówienie czy zgłaszającego zlecenie do obsługi jak i potencjalnego, do którego kierowane są kampanie marketingowe. Dzięki Madar 7 informacje z CRM korelują z wprowadzanymi danymi w pozostałych modułach, a użytkownikowi udostępnione zostają wszystkie informacje związane z obsługiwanym klientem, począwszy od jego danych personalnych, umowach, składanych ofertach i zamówieniach a skończywszy na poziomie sprzedaży i rozliczeniach.Przeczytaj węcej o CRM w książce ...
Polecamy książkę
"Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie" |
|||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
Wdrożenie CRM nawet w małej firmie jest opłacalne.
Możliwość budowania trwałych i opłacalnych relacji z klientami, lepsza organizacja pracy,
zdobyta wiedza na temat organizacji, klientów i konkurencji -- to tylko niektóre korzyści
rekompensujące poniesione koszty wdrażania.
Czasem kilka decyzji wprowadzających stosunkowo niewielkie zmiany,
jak chociażby ujednolicenie bazy klientów (zespolenie bazy księgowej,
handlowej i marketingowej) czy wymóg rejestracji rozmów i dokumentów wymienianych z klientami oraz
późniejsza ich analiza, mogą w konsekwencji znacząco zmienić sposób pracy i postrzegania firmy na zewnątrz.
Przykłady takich zmian zostały zaprezentowane w ostatnim rozdziale. To opracowanie ma na celu przedstawienie wybranych, a zarazem typowych dla małych i średnich przedsiębiorstw, zagadnień związanych z implementacją CRM w przedsiębiorstwie. Implementacją, czyli ogółem zagadnień związanych ze sposobami i stosowanymi środkami, którymi można wdrażać pomysły i osiągać zamierzone cele CRM. Zamiarem autorów było podkreślenie roli szeroko rozumianej informatyki we współczesnych przedsiębiorstwach. Właściwa organizacja pracy, zastosowanie zintegrowanego systemu pozwalającego na realizację założonych celów, dbałość o wiarygodność danych oraz umiejętność korzystania z ogromnej wiedzy, zgromadzonej w bazach danych, mogą z pewnością przyczynić się do osiągnięcia sukcesu przez firmy, również, a właściwie w szczególności przez małe i średnie przedsiębiorstwa. |
|||||||||||||||||||
INFORMACJE PODSTAWOWE
|
|||||||||||||||||||
Recenzja Autor: Prof. dr hab. Jerzy Mika [... fragmenty ...] Recenzowaną książkę pt. "Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie" napisaną przez Alicję Mazur i Dariusza Mazura oceniam jako oryginalne, interdyscyplinarne dzieło mające na celu popularyzację wiedzy z zakresu zastosowań współczesnej teorii zarządzania i nowych technologii informatycznych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Opiniowany tekst korzystnie prezentuje się na tle innych opracowań naukowych o podobnej tematyce, gdyż poza treścią standardową zawiera opis wielu oryginalnych wyników własnych, uzyskanych przez Autorów, zwłaszcza w związku z ich bogatym doświadczeniem praktycznych w analizowanej sferze. Ponadto opiniowany tekst wyróżnia się tym, że jest zwięzły i syntetyczny, a jednocześnie kompletny i wyczerpujący w obszarze przyjętej problematyki. Stwierdzam, że pełnego spektrum zagadnień związanych z podjętą problematyką Autorzy wybrali zagadnienia zapewniające odpowiednie minimum obejmujące rozpatrywaną tematykę, a jednocześnie nie uwikłali się w wątki uboczne, co zapewniło, że powstał tekst zwarty, zwięzły.
|
SPIS TREŚCI
- Wstęp
- CRM i MSP
- Co to jest CRM?
- Definicja
- Orientacja na klienta
- Jakie są motywy wdrażania CRM
- Czy to się opłaca?
- Ryzyko inwestycji
- Co to jest CRM?
- Kierowanie organizacjami
- Charakterystyka MSP
- Definicja
- Struktura organizacyjna MSP a CRM
- Czy CRM jest przydatny w MSP?
- Systemy informatyczne w praktyce
- Oprogramowanie
- Back-office
- Systemy CRM
- Integracja
- Integracja zewnętrzna
- Integracja wewnętrzna
- CRM a integracja
- Problemy integracji baz danych
- Programy do poprawy jakości baz danych
- Hurtownia danych
- Skalowalność systemu
- Jak zmierzyć wielkość organizacji
- Uważać przy integracji
- Wiarygodność i ochrona danych
- Wprowadzanie danych
- Wykrywanie błędów danych wejściowych
- Weryfikacja danych
- Wpływ czasu na dane
- Wiarygodność uzyskiwanej informacji
- Aspekty prawne
- Ochrona danych osobowych
- Zawieranie umów z konsumentem na odległość
- Oprogramowanie
- Wdrażanie systemów informatycznych
- Metodyka wdrażania CRM
- Piec kroków udanego wdrożenia
- Zespół projektowo-analityczny
- Analiza potrzeb
- Funkcjonalność systemu
- Wybór docelowego rozwiązania
- Wdrożenie
- Pouczający przykład - migracja do Open Source
- Zalecany tok postępowania
- Strategie migracji
- Audyt systemu informatycznego
- Nie zapomnieć o użytkownikach
- Wybrane segmenty CRM
- Contact center
- Zadania
- Technologia i komunikacja
- Baza wiedzy o klientach
- Personel pierwszego kontaktu
- Praca grupowa
- Systemy wspomagające prace grupowa
- Praca grupowa a CRM
- Korzyści
- Rozwiązania mobilne
- Telefony komórkowe
- Podręczny asystent
- Aplikacje biznesowe
- Marketing
- Analiza bazy klientów
- Marketing bezpośredni
- Sprzedaż
- Przykładowe modele prowadzenia sprzedaży
- Cykl sprzedaży
- Przedsiębiorstwa rozproszone
- Korzyści
- Serwis
- Punkt serwisowy
- Serwis w terenie
- Stosowanie w praktyce
- Wnioski
- Sekretariat
- CRM analityczny
- Contact center
- Serwis internetowy jako narzędzie kontaktów z klientami
(G. Dorenda, A. Parylak)
- Co, po co, dla kogo?
- Do kogo serwis jest adresowany?
- Podstawowe informacje w Internecie
- Informacja o produkcie (konfigurator produktu)
- FAQ - czyli po raz setny to samo?
- Programy, sterowniki, dokumentacja
- Co z moja sprawą?
- Samoobsługa poprzez serwis WWW
- Prywatna społeczność
- Tworzenie serwisu internetowego
- Wybór serwera internetowego i domeny
- Grafika i rozkład
- Narzędzia wykorzystywane w serwisach internetowych
- Zarządzanie zawartością
- Czym wiec jest CMS?
- Analiza odbiorców serwisów
- Sklepy internetowe
- Własny serwis internetowy - przykład
- Co, po co, dla kogo?
- MADAR: Decyzja podjęta - wdrażamy CRM
- Nasze 5 kroków do udanego wdrożenia
- Zespół projektowy
- Analiza potrzeb
- Funkcjonalność systemu
- Nasz wybór systemu
- Wdrożenie
- Centrum Obsługi Klienta
- Baza danych klientów
- Planowanie i praca grupowa
- Założenia mobilności
- Obsługa zgłoszeń serwisowych
- Sprzedaż
- Marketing bezpośredni
- Sekretariat
- Integracja systemów
- Gromadzenie "namiarów"
- Nasze 5 kroków do udanego wdrożenia
- CRM a sprawa polska (Wiesław Bełz)
- Słownik używanych terminów angielskich związanych z CRM